راه نجات ایرانمان، تربیت مناسب نسل آینده

خوانده هایم، یافته هایم و راهکارهایم برای پرورش نسلی سالم، توانمند و خردمند

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان 2 تا 4 سال

 

در این سن (2 سالگی) کودک قادر به صحبت کردن به زبان مادری یا محیط (فارسی) خواهد بود. اگر توصیه های مطرح شده در پست فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان 0 تا 2 سال ، اکنون کودک شما با لغات انگلیسی به لحاظ شنیداری آشنا است و شاید بتواند حتی تعدادی را نیز بیان کند.

تاکید می کنم در این فرآیند، به هیچ عنوان، به هیچ عنوان اجبار نکنید، فشار نیاورید و مانند یک اجبار، با آن جدی برخورد نکنید. شما زمانی نتیجه می گیرید که فرآیند برای کودک، فان و جذاب باشد و به یادگیری علاقمند شود.

در این گروه سنی نیز باز هم از فیلم و کارتون، کتاب و موسیقی استفاده خواهیم کرد.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۹ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی

فرآیند زبان آموزی (انگلیسی) برای کودکان صفر تا 2 سال

همانطور که در پست مهمترین عامل در یادگیری زبان گفتم، تقویت حس شنیداری بسیار مهم است. اصولا گوش دادن به موسیقی کلاسیک مثل موتزارت و بتهوون در تمام سنین اثر شگرفی دارد. با رشد کودک و قوی تر شدن حواس می توانید از سن 3 ماهگی از محصول کمپانی دیزنی به نام «بیبی انیشتن» (Baby Einstein) استفاده کنید. یک مجموعه است که بوسیله عروسک های خاص خود، اشکال، صداها، رنگ ها و ... را به نمایش می گذارد. به ترتیب گروه سنی 3 تا 6 ماه، 6 تا 9 ماه و. ..  تصاویر و صداها متناسب با روند رشد کودک پیشرفت می کنند. بسیار به آرامی و ساده کودک با اصوات و اشکال البته به انگلیسی آشنا می شود. میزان زمان پیشنهادی حداکثر 20 دقیقه در روز است. اگر این محصول را در اینترنت جستجو کنید، سایتهایی هستند که آن را بصورت دی وی دی فروخته یا قابل دانلود خواهد بود.

ادامه مطلب...
۳۰ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۲۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی

تاثیر میزان تسلط والدین بر یادگیری زبان کودک

از نظر من میزان تسلط والدین بر یادگیری زبان کودک، تنها بر سرعت و راحتی فرآیند یادگیری تاثیر دارد. وگرنه اصلا اینطور نیست که اگر والدینی زبان نمی دانستند، فرزندشان زبان یاد نخواهد گرفت. بسیار نمونه ها دیدیم در قومیت های مختلف چون ترک، کرد، عرب یا ارمنی که کودکان به دلیل تسلط والدین بر هردو زبان قومی و محیط، ترکی و فارسی یا ارمنی و فارسی را به راحتی یاد می گیرند و به سهولت استفاده می کنند. اما در محیط های تک زبانه نیاز به آموزش و کلاس وجود دارد.

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی

مهمترین عامل در یادگیری زبان

با توجه به تجربه ای که در یادگیری و آموزش زبان دارم، مهمترین عامل تقویت شنوایی است. برای یادگیری هر زبانی، حس شنوایی نقش عمده ای بازی می کند. زمانی که شما به درستی لغات را بشنوید، می توانید به درستی دریافت کنید و در مراحل بعد، درک و بیان کنید. یکی از ضعف های کلام در مورد افراد ناشنوا و کم شنوا نیز به همین علت است، چراکه به دلیل عدم شنیدن درست کلمات، توانایی آنها در بیان، تحت تاثیر قرار می گیرد.

ادامه مطلب...
۲۸ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی

فرزند دوزبانه

همانطور که در پست قبل تعریف سواد از دیدگاه یونسکو اشاره شد، دومین تعریف یونسکو از سواد، دانستن یک زبان خارجی و استفاده از کامپیوتر است. اکثر افراد در بزرگسالی، در دانشگاه یا در حرفه، کم و بیش به این نتیجه می رسند که ندانستن هریک از این دو مهارت، درصورتی که فردی به دنبال پیشرفت و ارتقا باشند، آسیب زا خواهد بود. بسیاری افراد در بزرگسالی به کلاس های زبان یا کامپیوتر می روند، زمان و هزینه زیادی صرف یادگیری می کنند. ولی اغلب نتیجه مورد نظر عاید آنها نمی شود. بسیاری مدارس و آموزشگاه های زبان به آموزش زبان و بعضا کامپیوتر می پردازند. اما چه در بزرگسالی و چه کودکی، اگر پیگیری لازم توسط خود فرد و یا والدین در طول سال ها صورت نگیرد، باز هم نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

ادامه مطلب...
۲۷ فروردين ۹۹ ، ۱۷:۱۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی

تعریف سواد از دیدگاه یونسکو

 

عکس پست 1

در قرن بیستویکم، پیشرفتهای تازه و روزافزون در فناوری و ارتباطات از راه دور، اطلاعات را  بهطور گسترده و به راحتی قابلدسترس کرده است. بطوریکه، دانش به واسطه شبکه جهانی اینترنت و موبایل های هوشمند همه جا حاضر و در جیب افراد است. بنابراین، در حالیکه مهارتهایی مانند سوادآموزی و حساب هنوز مرتبط و ضروری هستند، اما به هیچ عنوان کافی نمی باشند. نظامهای آموزشی بهمنظور پاسخگویی به این تغییرات فناورانه و همیشگی، باید طیفی از مهارتهایی را به دانشآموزان ارائه دهند که نه تنها بر شناخت، بلکه روی ویژگیهای شناختی، اجتماعی و هیجانی نیز متمرکز باشند.

ادامه مطلب...
۲۶ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
افلیا فصیحی